Waar we op moeten letten als we voor vulkanisatie gaan

Waar we op moeten letten als we voor vulkanisatie gaan Tips voor het kweken van bloemen

Als we naar de vulkanisatie gaan om onze wielen te vervangen, moeten we op een aantal aspecten letten, soms zelfs voordat we van huis gaan, zodat we, als we daar eenmaal zijn aangekomen, niet merken dat we onvoorbereid zijn gegaan.

Allereerst moet u controleren of u antidiefstalontgrendelingen op de wielen heeft. De vulkaniseerders zullen niet altijd een manier hebben om de bouten of moeren los te maken, en meestal komen ze daar pas achter als je in de rij hebt staan ​​wachten op je beurt bij een vrije helling.

Als je eenmaal bij de vulkanisatie bent en je complete wielen hebt, is het niet aan te raden om ze zomaar te monteren en dat is alles. Ze moeten opnieuw in evenwicht worden gebracht, zodat de rijervaring er een is die u veiligheid biedt. Als de winterwielen een andere maat hebben dan de zomerwielen, bijvoorbeeld met kleinere velgen en banden met een hogere hiel en smaller loopvlak, moet je ook de stuurgeometrie van de auto opnieuw aanpassen. Let op: bij veel moderne auto’s en vooral bij auto’s die zijn uitgerust met onafhankelijke veersystemen op de achteras, moeten deze ook worden gecontroleerd of zelfs opnieuw worden afgesteld.

Tegelijkertijd wordt aanbevolen om zowel de banden of wielen die u van de auto hebt verwijderd als de banden of wielen die u op het voertuig monteert, zorgvuldig te controleren. Als er in een van de banden die u van de auto hebt gehaald een spijker zit of als het wiel is doorboord door een ander scherp voorwerp, zal het wiel langzaam de druk verliezen en totdat het tijd is om het weer terug te plaatsen, is het al leeggelopen. Aarzel niet en vraag hen om het tot die tijd voor u te doen. Het is niet nodig om de wielen die u gaat opbergen te balanceren totdat het hun beurt is om weer in de auto te stappen. Pas dan ga je je er zorgen over maken.

Laat de technicus op het voertuig zowel de spanning als de spanning van de banden controleren. Zelfs als u de banden inspecteert en merkt dat er geen spoor van een spijker of ander scherp voorwerp te zien is, betekent dit niet dat u volkomen veilig bent. Na verloop van tijd verouderen de klepafdichtingen (bandenvulventiel), verslechteren ze en beginnen ze druk te lekken. Tegelijkertijd kan er corrosie optreden, wat tot kleine druklekken kan leiden. Soms zijn deze verliezen onmerkbaar tot het moment dat u gaat rijden. En als dat moment samenvalt met een moment waarop je echt geen tijd hebt om te stoppen bij een vulkanisatie om te zien waar het allemaal om draait, dan wordt de situatie nog ingewikkelder. Bent u toch langsgekomen voor een bandenwissel, doe dan ook deze controle. Het duurt slechts een paar minuten extra voor de hele set wielen.

Een andere belangrijke controle is die van de profieldiepte van de band. Vertrouw nooit alleen op visuele inspectie. Dit kan u vaak misleiden. Het menselijk oog zal nauwelijks onderscheid maken tussen een profiel van 3 millimeter en een profiel van 4,5 millimeter. Als het in het eerste geval bijna noodzakelijk is om de banden te vervangen, kunt u in het tweede geval nog wat langer wachten. Afhankelijk van hoeveel kilometer je in de winter maakt, bestaat de kans dat de slijtage niet onder de kritische waarde van 3 millimeter komt. Beneden deze diepte moet u weten dat de banden de sneeuw en het water niet langer effectief van de weg kunnen afvoeren, waardoor het risico op aquaplaning of slippen aanzienlijk toeneemt.

Noteer ten slotte op de wielen die u van de auto hebt verwijderd op welke hoek van het voertuig ze zijn gemonteerd, zodat u ze kunt draaien wanneer u ze weer terugplaatst.

Samenvattend moet u de antidiefstal van de wielen hebben, de wielen, de geometrie van de ophangingen controleren (stuurinrichting plus achteras), de spanning controleren van zowel de wielen die u verwijdert als de wielen die u op de auto plaatst, en meet de profieldiepte van de banden. Laat de bandenmonteur bovendien de wielen die hij heeft verwijderd van het voertuig waar ze op de auto zijn gemonteerd, markeren met de symbolen SS, DS, SF en DF (linksachter, rechtsachter, linksvoor en rechtsvoor).

Princess Roses