St. Jude Thaddeus vervult onmogelijke wensen. Het gebed dat op 19 juni wordt uitgesproken

Sfântul Apostol Iuda Tips voor het kweken van bloemen

  • Gebed tot Sint Judas Thaddeus die verlangens vervult
  • Wie is Sint Judas Thaddeus, gevierd op 19 juni
  • Waarom is hij de heilige van onmogelijke wensen?

19 juni is de datum waarop de Orthodoxe Kerk de Heilige Apostel Judas Thaddeus, familielid van God, viert. hij is een van de 12 apostelen en wordt ook wel de “heilige van de verloren zaken” en de “beschermer van de hopelozen” genoemd.

Gebed tot Sint Judas Thaddeus die verlangens vervult

“Oh, Sint Judas Thaddeus, familielid van onze Heer Jezus Christus, glorieuze apostel en martelaar, briljant in deugden en krachtig in wonderen, trouwe en snelle helper van degenen die
ze eren en vertrouwen je. Kijk met barmhartige ogen naar degene die vandaag naar je toe rent en om jouw voorspraak vraagt.
Je hebt van God de gave verworven om vooral degenen te helpen die bijna alle hoop hebben verloren en op de rand van wanhoop staan.
Kijk dus naar mij en zie in welke moeilijkheden ik verkeer. Mijn leven is een leven van lijden. Mijn dagen zijn vol pijn en problemen. Mijn ziel is een grote bitterheid.
Mijn paden zijn vol snikken en tranen en verterende zorgen die al mijn levenskracht wegslijten.

Rusteloosheid, wanhoop en gebrek aan vertrouwen in hulp van boven overweldigen vaak mijn ziel, zodat het lijkt alsof Gods genade mij heeft verlaten. Dan is mijn ziel gevuld met duisternis. Het geloof wankelt. Mijn hart verzwakt en de wanhoop sluipt mijn ziel binnen en wil over mij heersen. O heilige Jude Thaddeus, u kunt mij niet in deze toestand achterlaten. Ik ren naar je toe, alsjeblieft, help me. Luister alstublieft naar mijn pleidooi! Ik zal je niet verlaten totdat je naar mij luistert. Kom me alsjeblieft te hulp en verlaat me niet, zodat mijn vertrouwen in jou beschaamd wordt. Moge Gods oneindige barmhartigheid in mij worden vergroot door uw voorspraak. Hoor mijn gebed vooral in de grote problemen die ik nu heb, en schenk mij uw snelle hulp (hier wordt de moeite erkend).

Laat mijn ziel niet verpletterd blijven door deze klap van pijn en in wanhoop vervallen. Luister naar mij, Sint Judas Thaddeus! Sta mijn verzoek toe en ik zal je al mijn dagen dankbaar zijn. Ik zal je eren als mijn belangrijkste helper.
Ik zal God danken voor uw voorspraak, en ik zal uw eer onder de mensen verspreiden voor zover ik kan. Amen.”

Wie is Sint Judas Thaddeus, gevierd op 19 juni

St. Judas, ook wel Thaddeus genoemd, was de broer van St. Jacobus de Jonge, een familielid van de Heer Jezus Christus. Hij was een van de twaalf apostelen. Hij predikte het evangelie in Judea, Samaria, Idumea, Syrië, Mesopotamië en Libië.

Hij werd geboren in Nazareth in Galilea, uit zijn vader, Jozef de timmerman – die later de verloofde was van de Heilige Maagd Maria – en uit zijn moeder Salomea, niet die uit Bethlehem, maar een andere, die de dochter was van Aggeus, de zoon van Varachie en zijn broer Zacharias, schrijf.

Lees ook:

Princess Roses