Orthodoxe kalender, 27 maart 2024 – Heilige Martelaar Matrona uit Thessaloniki. Het gebed dat goed is om te zeggen om van moeilijkheden af ​​te komen

Imagine cu icoana Sfânta Muceniţă Matroană din Tesalonic. Tips voor het kweken van bloemen

  • Orthodoxe kalender, 27 maart 2024. Heilige Martelaar Matrona uit Thessaloniki
  • Het gebed dat goed is om te zeggen om van moeilijkheden af ​​te komen

Ieder jaar vindt het plaats op 27 maart 2024. Volgens crestinortodox.ro was ze een arm weesmeisje, een bediende in het huis van een slechthartige Joodse vrouw uit Thessaloniki.

We weten echter dat de minnares haar geloof bespotte en herhaaldelijk probeerde haar ertoe te brengen haar Verlosser Jezus Christus te verloochenen en met haar naar de synagoge te gaan.

Orthodoxe kalender, 27 maart 2024. Heilige Martelaar Matrona uit Thessaloniki

Toen de minnares van de Heilige Martelaar Matrona van Thessaloniki echter hoorde dat ze in het geheim naar de christelijke kerk was gegaan, vroeg ze haar waarom ze niet met haar mee wilde naar de synagoge.

Ze antwoordde toen dat God in de christelijke kerk is, hij verhuisde weg van de Joodse synagoge, dus koos hij ervoor om naar de kerk te gaan.

Op deze manier sloot de minnares haar, om wraak te nemen, op een donkere plaats op, bond haar handen vast en liet haar zonder eten achter, waarbij de heilige martelaar Matrona van Thessaloniki, op haar knieën staand en tot God badd, kracht kreeg.

En dit was niet de enige keer dat Matrona werd opgesloten en uitgehongerd. Dit gebeurde nog twee keer, zodat ze stierf door gebrek aan voedsel, en haar levenloze lichaam door de ontrouwe vrouw in de afgrond werd gegooid.

nadat hij door de christenen was gevonden, werd hij met eer begraven, en de bisschop van het fort, die hoorde dat er grote wonderen waren verricht bij het graf van de martelaar Matrona, bouwde een kerk over hem heen.

Het gebed dat goed is om te zeggen om van moeilijkheden af ​​te komen

Er is er één die goed is om te zeggen tegen de heilige martelaar Matrona van Thessaloniki.

Uw Lam, Jezus, Matrona, roept met luide stem uit: Ik heb U lief, mijn Bruidegom, en zoekend naar U lijd ik en samen kruisig ik mezelf en samen begraaf ik mezelf met Uw Doopsel; en ik lijd voor U, om in U te regeren; en ik sterf voor jou, zodat ik voor jou kan zien; maar ontvang mij als een onberispelijk offer wat ik mezelf met liefde aan U bied. Voor haar gebeden, als Barmhartige, red onze zielen.

Nu de goddelijke kracht is versterkt, Heilige Martelaar Matrona, ben je nu ontsnapt aan de slavernij van de bittere minnares; want je hebt een onverzettelijk geweten verworven en je dient alleen Christus.

Lees ook het Onze Vader. Het krachtigste gebed in de Bijbel dat je uit de problemen haalt

Een helder feest is aangebroken, vakantieliefhebbers. De grote herdenking van het lijden van Christus, de heilige martelaar Matrona, die iedereen opvrolijkt, de wereld verlicht met de stralen van wonderen en mensen genezing en kracht brengt om ontberingen te overwinnen. Met haar gebeden, Redder, red Uw wereld. Amen!“, dit is het gebed dat goed is om te zeggen voor de Heilige Matrona-martelaar van Thessaloniki.

LEES OOK:

Princess Roses